Dievčatá, prečítajte si vo svojom voľnom čase celkom zaujímavé informácie, históriu sporákov a naše Parenki.
Pomalý hrniec (tiež „pomalý hrniec“, „dlhý hrniec“, „samovar“, „kuchár“) - hrubostenný keramický kastról inštalovaný v kufríku s programovateľným elektrickým ohrevom, určený na dusenie riadu pri relatívne nízkej teplote. Rovnako ako ruský sporák sa ohrev vykonáva nielen zo spodnej časti, ale aj zo strán panvice.
Podľa popisu L. Nargu pochádza myšlienka pomalého hrnca z hrnca na varenie fazule, známeho od staroveku.
V Novom Anglicku sa fazuľa nechávala v peci cez noc od 18. storočia; Pomalé varenie fazule im umožňovalo absorbovať chuť prísad (napríklad slaniny alebo melasy) a výsledný pokrm pretrval dodnes ako Boston Beans.
Presné okolnosti prvého elektrického ohrevu hrnca nie sú známe. V roku 1936 si chicagský vynálezca Irving Naxon nechal patentovať jeden z variantov a pokúsil sa ho vyrobiť pod menom English. Viacúčelový sporák Naxon Beanery. Pokus bol neúspešný, ale anglická spoločnosť.Spoločnosť Naxon Utilities Corporation kúpila spoločnosť Rivel, ktorá v roku 1971 vytvorila pomalý sporák, ktorý sa rýchlo stal obľúbeným pod anglickou značkou. Crock-Pot. V roku 1974 bol predstavený moderný dizajn so samostatnou keramickou nádržou, ktorá uľahčuje čistenie svietidla.
V 80. rokoch v ZSSR bol pomalý hrniec Parenka vyrobený v Sverdlovskom strojárenskom podniku pomenovanom po MI Kalininovi, návod na použitie napísal Pokhlebkin a dodnes sa používa ako sprievodca pomalými hrncami.
Slávny kulinársky odborník V.V. Pokhlebkin sleduje pôvod pomalého hrnca až po hrniec v ruskom sporáku.
Ľudia trpeli neistým životom, stresom v práci a neschopnosťou pripraviť si pravidelne a lacno jedlo včas, bez toho, aby sa uchýlili k skôr obyčajnému a bezchutnému stravovaniu. Konkrétne sa tieto problémy nevyriešili urýchlením prípravy jedla alebo ohrevu vody na čaj a kávu, ako verili ľudia s obmedzenými znalosťami života a metafyzického myslenia, ale získavaním jedla v danom čase, povedzme, v čase príchodu. doma z práce, pripravený, bez potreby pre to niečo urobiť, aj keď len čo najskôr. Unavený človek v zásade nemôže a ako sa verilo po celé storočia, nemal by variť jedlo, pretože bude vždy robiť chyby. Odtiaľto, práve z tejto životnej praxe, vznikla inštitúcia pohostinstva, a už vôbec nie z pohnútok morálnej povahy, láskavosti a podobných „svinstiev“.
Iba špeciálny sluha mohol pripraviť hotové teplé jedlo v čase, keď pracovník prichádzal z práce v bohatých rodinách a v chudobných člen rodiny zbavený všetkých ostatných povinností - manželka, sestra, dcéra, ktorá by vždy bola na doma a boli výlučne zamestnaní domácimi prácami. Ako vieme, v šesťdesiatych a osemdesiatych rokoch v sovietskej spoločnosti nezostali prakticky nijakí „oslobodení“ členovia rodiny, s výnimkou starých dôchodcov, ktorí sami často potrebovali pomoc.
Hlavným problémom každodenného života v sovietskej spoločnosti bol teda problém prípravy jedla pre pracovníkov v čase, keď prišli z práce. Každodenný život sa rozpadával v synchronizácii s rozpadom rodiny a jej odvekými funkciami vytvárania a zachovávania rodinného krbu.
Masívne „obedné prestávky“ v inštitúciách sa stali utišujúcimi prostriedkami, ktoré „napravili“ túto situáciu, keď si zamestnanci rozdelení do malých skupín pripravovali jedlo pre seba na elektrických sporákoch alebo ohrievali prinesené jedlo a varenú vodu na čaj a kávu.
Rovnaká úloha - využiť štátny čas na osobné kulinárske účely - začala slúžiť v službe rôzne „hody“, a to v kancelárii, a najčastejšie v neoficiálnych, večerných hodinách, v súvislosti s výročiami alebo narodeninami zamestnancov a na iné „náhodné» Dôvody.
Napriek najprísnejším zákazom používania kancelárskych priestorov na opitosť a iné „kulinárske“ udalosti boli tieto predpisy pochádzajúce zhora, po mesiaci alebo dvoch od ich formálneho vykonania, všetci jednomyseľne porušené a všetko sa vrátilo „na prvé miesto“ s jediným rozdielom, ktorým bola vonkajšia slušnosť, „Tajomstvo“ týchto oficiálnych „sviatkov“ sa pozorovalo čoraz menej a „sviatky“ sa v 90. rokoch konali nielen otvorene, ale aj s nádychom istej drzosti, dôrazne demonštratívnej.
Je potrebné povedať, že „služobné hody“ zasadili tvrdú ranu ešte existujúcim elementárnym koncepciám domáceho stola, rozumným a profesionálnym kánonom a pravidlám varenia. Nakoniec ľudí odstavili od správneho, zdravého a kvalitného jedla, od schopnosti a túžby správne jesť.
Faktom je, že sortiment takýchto hodov bol vždy založený na hotovom materiáli zakúpenom v obchode, to znamená na polotovaroch: konzervách, klobásach, marinádach a v cukrárskej časti - na najbežnejších a najbežnejších zlé výrobky pekární verejného stravovania - buchty, sušienky, sušienky, to znamená na všetkých druhoch cesta obsahujúcich vysoké percento vajec a cukru a varené nie s droždím, ale so sódou alebo amoniakom.
Čo sa týka samotnej kulinárskej prípravy, obmedzili sa na „šaláty“ v ich naj vulgárnejšej sovietskej verzii, to znamená použitie konzervovaného hrášku a majonézy, ktoré sa z nejakého dôvodu, na rozdiel od všetkých pravidiel vkusu a dobrého vkusu, kombinovali s čerstvým kapusta, červená repa (varená a niekedy surová, strúhaná), čo je nemysliteľná výzva pre všetky kánony národných kuchýň národov sveta, ako aj demonštratívne popretie konceptov kompatibility potravín a harmónie chutí prijatých v r. civilizovanej spoločnosti. Ale sovietsky človek sa ukázal byť zvyknutý, alebo skôr skrotený, na tieto vyložene neprirodzené chuťové kombinácie, ktoré boli zjavne maskované a dokonca „kúpané“ v dôsledku hojného používania alkoholických nápojov, a to aj bez dodržania akýchkoľvek pravidiel ich súladu s pokrmy.
Problém nápravy nedostatkov a deformácií sovietskeho života vo všeobecnosti a najmä jedál v domácnosti teda bol neskutočne komplikovaný vzájomným prelínaním tých „divochov“, ktorým sa prispôsobili buržoázne masy sovietskej spoločnosti, keď si sami dobrovoľne zvolili ľahké riešenie. spôsob „prekonania“ životných ťažkostí, orientácia na „studený stôl“, to znamená konzervovaný sendvič, ktorý nevyžaduje žiadne kulinárske zručnosti ani pracovné nasadenie, avšak v tomto „studenom stole“ uprednostňovali jeho najnechutnejšiu, najchudobnejšiu vulgárna a nezdravá odroda - ľubovoľná zmes všetkého, čo ju „dostalo“, vyprala tú istú náhodnú zmes alkoholických a umelých nápojov: vodku, obohatené víno, pivo, fanta, coca-colu, pepsi-colu a ďalšie pestrofarebné tekutiny a umelé esencie. Naučiť takýchto ľudí správne sa stravovať nebola ľahká a nevďačná úloha, pre ktorú v skutočnosti nebolo čo riešiť. Výsledok by mohol byť iba nulový.
Najlepší predstavitelia strojárstva a robotníckej triedy v polovici 80. rokov si napriek tomu dali takúto úlohu, pričom správne určili jej strategickú a taktickú líniu. Bolo treba začať nie osvetou a presviedčaním buržoáznych hláv zahalených nevedomosťou a alkoholom, ale vytvorením zásadne nového typu ohniska, ktoré by pomohlo usporiadať život novým spôsobom.
V najväčšom strojárskom závode ZSSR pomenovanom po MI Kalinin vo Sverdlovsku, inžinieri, dizajnéri, ktorí boli so mnou v priateľskom kontakte, pôsobiac ako kulinársky odborník a konzultant pri vývoji nového typu ohniska, sa rozhodli vytvoriť tichý sporák - ohnisko, od ktorého samotného princípu sú jeho činnosť bola už jasná - protipól škodlivého tlakového hrnca ... Tichý varič mal variť pomaly, ale ... tak, aby jedlo vyšlo včas, teda vo veľmi konkrétnom, vopred určenom čase. Takže aj absolútne osamelý človek mohol ráno, povedzme o 9-10 hod., Zapnúť pomalý hrniec s polievkou a pripraviť ho na 15:00. Po príchode domov 5-10 minút pred týmto časom našla osoba večeru pripravenú, zostávalo jej už len naliať ju do tanierov.
Ak osoba meškala, potom sa jedlo nespálilo a nevarilo, pomalý hrniec sa automaticky vypol, akonáhle uplynulo obdobie varenia. V pomalom sporáku bolo možné variť nielen polievku, ale aj druhé jedlá z akýchkoľvek druhov potravinových surovín. Čas varenia sa mohol predĺžiť o 8 - 10 hodín. Inými slovami, bolo možné ráno, vopred, pripraviť si večeru pre seba o 20:00 a získať ju čerstvú, neprepečenú, neprepečenú, nepresušenú presne do tej doby.
Skutočne to bola revolúcia v kulinárskej výrobe a v každodennom živote. Na rozdiel od iných typov elektrických ohnísk bol tichý varič skutočne úľavou z čisto kulinárskeho hľadiska, pretože technológia varenia, ktorá bola v ňom prijatá, bola z kulinárskeho hľadiska profesionálne najsprávnejšia a bola tiež kulinársky hodnotná, pretože pokrmy v novom krbe sa ukázali ako chutné, s úplným zachovaním prirodzenej chuti a arómy vložených produktov.Veľkou výhodou pomalého sporáka bolo nakoniec to, že umožňoval pripravovať jedlá akejkoľvek národnej kuchyne, nielenže neobmedzoval kreativitu kuchára, ale aj mimoriadne rozširoval možnosti akýchkoľvek kulinárskych fantázií.
Úprimne môžem povedať, že až pomocou pomalého sporáka som si osvojil a pochopil hĺbku kulinárskych myšlienok čínskej kuchyne, ktorých jedlá som nedokázal úplne reprodukovať na plynovom sporáku, nieto ešte všetkých ostatných.
Medzitým boli princípy fungovania pomalého sporáka, rovnako ako všetky geniálne výtvory, mimoriadne jednoduché