Správu som nevidel. Teraz je ale čas písať podrobnejšie.
Začiatkom novembra začalo tiecť vedro. Až tak, že sa pod pekárňou chleba objavila mláka.
Inšpekciou sa zistilo, že olejové tesnenia boli úplne opotrebované - roztrhané po okrajoch.
Štúdia na internete ukázala, že najlepšou možnosťou je vymeniť olejové tesnenie. Tí, ktorí boli jeden k druhému ako príbuzní, neboli v Moskve (tu je pre vás hlavné mesto ...) a stáli 350 - 400 rubľov za kus, ale sú dvaja. V Moskve boli nejaké šedé za cenu asi 300 rubľov, ale ďaleko odo mňa - ísť na druhý koniec mesta (najmenej dve hodiny na zabitie).Výsledkom bolo, že som na Kryme po dobu 72 r našiel presne tie isté (podľa fotografie minimálne) - aspoň teda nejaký prínos pre mňa konečne z tohto pristúpenia. Výsledkom boli 4 olejové plomby + preposielanie + zber pošty (93 r. - 20% !!!!) - náklady na 560 p. Je to stále lacnejšie ako nakupovať tu, najmä ak vezmete do úvahy, že nemusíte chodiť pešo na druhý koniec Moskvy, ale platiť za dopravu Navonok to nie je zlé - nie silikón (najlepšia možnosť - ale stále musíte ísť), fluoroplast (uvoľňovanie škodlivých látok pri zahriatí na viac ako 300 stupňov - s rezervou).
Okamžite chcem varovať tých, ktorí chcú bežať do autoservisu a hľadať tam podobné - materiály, z ktorých sú vyrobené olejové tesnenia pre motory atď., Skutočne vydržia teploty a viac ako 200 stupňov (priemer pre pekárničku) ), ale môžu vydávať veľa najrôznejších škaredých vecí - motor sa nestará, ale my máme tento chlieb.
Pre tých, ktorí môžu potrebovať: veľkosť žľazy je 8 * 19 * 8 (vnútorný priemer * vonkajší priemer * výška) - výška môže byť o niečo nižšia alebo vyššia, ale po obvode žľazy musí byť krúžková strana , sú dokonca aj hrany - to neplatí pre tento model.
Zatiaľ čo olejové tesnenia pokračovali, premýšľal som, ako to všetko napraviť, vzhľadom na skutočnosť, že rám lopaty je pripevnený k nitom - nie je problém vŕtať, problém je nájsť nerezové skrutky s kužeľom ... (niektorí výrobcovia o tom premýšľali a skrutky okamžite vyrobili). Ukázalo sa, že Moulinex má podobný model (vedierko je podľa fotografie spravidla one-to-one, s rovnakými nitmi). Našiel som ho na tomto fóre kvôli jeho oprave a uvedomil som si, že môžete riskovať inštaláciu olejových tesnení bez úplnej demontáže lyžice.
Takže samotný proces.
Opatrne odstráňte zaisťovací krúžok na spodnej časti lopaty na hriadeli (kde sú háky s rotačným mechanizmom) - opatrne, môžu odletieť alebo sa môžu ohnúť). Odstránime nožičky, pod nimi sú medené podložky (na mojej sú na každej hriadeli tri - odporúčam vám hľadať rovnaké, keďže sú opotrebované a všetko visí na hriadeli, môžete tiež v obchode s automobilmi - meď nie je polymér). Teraz môže byť hriadeľ vytiahnutý nahor (to je jediný spôsob - pod upchávkou je ďalší poistný krúžok a pod ním je tenká podložka vyrobená z bieleho materiálu: tiež fluoroplast?). Ale pred odstránením hriadeľa vyberieme staré olejové tesnenia bez toho, aby sme sa skutočne zaujímali o ich stav (prežili svoj) - hlavnou vecou nie je poškodiť hriadele a samotný vedro. Hneď ako odstránite zvyšky olejového tesnenia, môžete hriadeľ bezpečne vybrať.
Teraz musíme všetko vyčistiť. Odstránime biely krúžok, upínací krúžok v strede môžeme nechať na pokoji. Hustou obrúskou som vyčistil miesta pre olejové tesnenia, len som ich napichal do výklenku a prstom točil, ty si môžeš vziať látku. Potiahnite cez objímky hriadeľa otáčaním handry alebo obrúska. Niekedy sa odporúča vyčistiť hriadele jemným brúsnym papierom, ale neriskoval som to: všetko tam aj tak voľne zapadá - prečo sa má hriadeľ ešte zmenšiť ... len som ho vyčistil vlhkou špongiou na umývanie riadu (prací prostriedok tiež odkvapkané) a utreli ju handričkou. Hubkou a handričkou sa utierali aj medené podložky a zaisťovacie krúžky.
Pozeráme sa na to, ako stojí objímka hriadeľa - mala by vyčnievať iba mierne (menej ako 1 mm) do výklenku upchávkovej skrinky, ak je jej viac, snažíme sa ju stlačiť cez koncovú hlavu (priemer ako objímka): opatrne! , aby sa nezlomil rám a vedro sa neohlo. Ak je veľa vyčnievania, bude ťažké vložiť olejové tesnenie (to je osobná skúsenosť - na mojom vedre to bolo raz takto: jedno puzdro vyčnievalo viac, druhé menej).
Ďalším krokom je montáž. Vložte bielu podložku späť na hriadeľ. Ďalej potrebujete medenú fóliu - nižšie napíšem, kde ju zoženiem. Je potrebné kompenzovať opotrebenie priechodky (môžete si tiež objednať novú priechodku, ale sú to akési medeno-grafitové a príbuzní sú podobní oceli - pevnejšia, menšie opotrebenie). Odrežte kúsok, vyskúšajte to tak, aby omotal driek v jednej zákrute, dĺžka je o niečo dlhšia ako driek. Zaskrutkujeme ho na časť hriadeľa, ktorá je vložená do priechodky, a zospodu ju zmačkáme okolo hriadeľa - je ľahšie ju zasunúť do priechodky, opatrne zasunúť, aby sa nezasekla, a teraz už máme medený priechod hlavné puzdro - vyrovnanie opotrebenia a lepšie kĺzanie. V mojom prípade sa hriadele trochu prevísajú, ale zatiaľ som sa zastavil pri tejto možnosti - napriek tomu je potrebná tepelná medzera a je ťažšie vložiť pár závitov fólie rovnomerne, bez toho, aby sa zlomil.
Pridané v stredu 30. novembra 2016 11:41
Pokračovanie
Najťažšie je vložiť olejové tesnenie bez odstránenia základne vedra ...
Potrebujeme hlavicu hrdla o niečo menšiu ako je priemer žľazy, je lepšie položiť jednu, na ktorej nie je rohatka, ale bežná rukoväť (ako skrutkovač) - to znamená 1/4 (malý štvorec).
Okraje vedra okolo miest pre olejové tesnenia natrieme slnečnicovým olejom (trochu vatovým tampónom). Na hriadeľ sme nasadili olejové tesnenie. A teraz sa snažíme zasunúť aspoň jednu jeho hranu do výklenku (s prstami je to pre mňa veľmi ťažké - ani ja nie som malý, druhý by mohol iba pomocou hlavice nástrčného kľúča). Potom kúsok po kúsku v smere hodinových ručičiek (alebo proti smeru hodinových ručičiek - na tom nezáleží) zatlačíme okraj žľazy pod okraj vedra do výklenku, môžete si trochu pomôcť malým plochým skrutkovačom, ale opatrne, aby ste prestávka. Hneď ako je olejové tesnenie na svojom mieste, pozrieme sa na to, čo by stálo v strede výklenku, ak by išlo bokom (zvyčajne na stranu, ktorá sa najskôr vložila), potom mierne stlačte hriadeľ v opačnom smere, môžete vyskúšať a trochu pootočiť samotné olejové tesnenie - vo výsledku by malo stáť pozdĺž osového hriadeľa.
Teraz sme nasadili medené podložky z bočnej strany rámu (predtým som na hriadeľ naliala trochu striekaného medeného maziva (prevádzková teplota je podľa mňa až 1000 stupňov), aby všetko padlo do priechodky). Ďalej je noha v kontakte so zakrivenými časťami smerom hore, smerom k vedre. Nasadili sme poistný krúžok. Pozrite sa, čo sa stalo - ak sa všetko zvesilo, pozrite sa, koľko pridať (nepripravil som medené podložky, tak som len vzal pár drôtov z lankového medeného kábla a vytvoril som z nich krúžok a potom som ich vložil medzi dve medené podložky - kaša, ale aj tak. Ak je krúžok vopred pripravený, je práve taký hrubý, potom je dobré, ak nie, potom prebytok prebrúsime na hrubom brúsnom papieri alebo pilníku. Pamätajte však, že tu je potrebná trochu voľnosti - nedávať Všetko je zapnuté. Aby sa kontroverzný krúžok ľahšie nasadilo, je hriadeľ vo vnútri vedra lepší ako ho podopierať (tyč, kúsok dosky), inak sa snaží ponoriť dovnútra.
Všetky. Vedro je pripravené!
Pridané v stredu 30. novembra 2016 11:52
Keďže voda stekala dole, rozhodol som sa rozobrať samotný pekárničku, aby som vyčistil a namazal prevody.
Oneskorená správa o demontáži.
Dali sme to hore dnom. Odskrutkujeme skrutky po celom obvode (pozor: jedna skrutka nie je rovnaká ako ostatné, má kratší a väčší priemer - nachádza sa v pravom krajnom rohu (ak je pekárnička otočená k vám).
Teraz sme to dali do svojej normálnej polohy. Otvárame veko. Odskrutkujeme skrutku, ktorá drží nohu vykurovacieho telesa zo strany závesu veka (inak nie je vhodné plaziť sa ku všetkým skrutkám okolo výklenku vedra). Ďalej odskrutkujte 2 skrutky na každej strane a posuňte vykurovacie teleso tak, aby nebránilo v zasiahnutí skrutkovača do drážky pre skrutky (opatrne!). Na stenách už nemusíte nič krútiť! Tieto skrutky držia diely a nezasahujú do demontáže.
Všetky. Všetky spojovacie prvky sú odskrutkované. Telo stroja na pečenie chleba jemne zdvihnite a postupne nakláňajte doprava - na to, aby ste to všetko dali, by ste mali mať veľa priestoru. Dbáme na to, aby drôty nerozbili dosku na posteli.
Teraz buď odskrutkujeme niekoľko skrutiek po obvode postele, aby sme odstránili plastové dno a získali prístup k prevodom a pásu.
Alebo odskrutkujte tri skrutky na kryte výklenku vedra a odstráňte kryt motora so samotným motorom.
Plány: keď je potrebné lyžicu opraviť, stále si kupujte skrutky M5 (asi 1,5 cm dlhé) so zúženou hlavou a puzdrá je možné nahradiť ihlovým ložiskom a je možné brúsiť nové hriadele.
Dúfam, že správa bude užitočná
"Poznámka pre hostesku": ako som pochopil, študovať všetko pred opravou, je mimoriadne nežiaduce umyť vedro, iba zriediť prebytočnú koróziu (myli sme iba 6 krát za všetky 4 roky), tiež sa neoplatí robiť džemy, atď. - ak sú olejové tesnenie a hriadeľ opotrebované, sirup sa dostane do medzery a po vytvrdení hriadeľ buď zasekne, alebo zvýši jeho opotrebenie.
Pridané v stredu 30. novembra 2016 12:23
Teraz, kde vziať medenú fóliu.
Pozor! Toto všetko robíte na svoje vlastné nebezpečenstvo a riziko!
Lepšie mať pripravené ochranné okuliare a gumové tesné rukavice (toto som nepoužil - ale nehovorte, že som vás nevaroval!)
Všetko sa najlepšie robí v kúpeľni alebo v dielni.
Potrebujeme obyčajnú vybitú batériu z fotoaparátu, telefónu atď. (To isté platí o tom, že znečisťujeme životné prostredie, iba ak to splní svoj účel).
Otvárame plastové puzdro - je to rovnaké, je to iba škrupina, vo vnútri oceľovej nádoby.
Pamätáme si, kde boli terminály. Keď sme ustúpili od okraja dozadu s vývodmi menšími ako milimeter, dlátom sme po obvode rozrezali nádobu. Odstráňte kryt na mieste, kde boli svorky. Ak batéria nie je veľmi nafúknutá, vytiahnutím kontaktov vyberte vnútornú stranu. Ak je nafúknutý a nikam nechodia, potom nádobu prerežeme ďalej jedným z rohov (opatrne! Vnútorné prepichnutie neprepichneme!)
Odstránime vnútornú stranu, odtrhneme kúsok fixačnej pásky a odvíjame - máme tri pásky: meď, hliník a izoláciu. Meď umyte pod tečúcou vodou (možno syčanie nie je strašidelné).
Teraz máme medenú fóliu pre remeslá.
Zvyšok sa buď odvezie na miesto likvidácie, alebo sa schováme do odľahlého kúta (zrazu to príde vhod).
Hlavnou vecou nie je prepichnutie nádoby - aj pri úplne vybitom akumulátore môže dôjsť ku skratu a bude minimum dymu, maximum požiaru
P.S. Blogeri a ďalší textári, ktorí kradnú správy na ich stránkach - aby ste mali po celý život najlacnejší chlieb v obchode!