Admin
Technológia pekárstva od miesenia po pečenie

Z knihy Geoffreyho HAMELMANA „Chlieb“
Jeffrey Hamelman pracuje ako profesionálny pekár takmer tridsať rokov.
Polovicu toho času vlastnil pekáreň vo Vermonte. Pracoval ako inštruktor pekárne na niekoľkých kuchárskych a pekárskych školách a učil vo Francúzsku, Nemecku, Kanade, Írsku, Brazílii a Japonsku. V roku 1996 bol zvolený za kapitána pekárskeho tímu USA, ktorý sa skladal z troch ľudí a ktorý reprezentoval USA v Paríži na majstrovstvách sveta v rue de la Boulangerie v pekárni. V roku 1998 sa stal 76. certifikovaným majstrom pekárstva v Spojených štátoch. J. Hamelman je riaditeľom pekárskeho a vzdelávacieho centra spoločnosti King Arthur Flour Company v Norwichi. Vermont. Na tejto pozícii 1 týždeň mesačne vyučuje na kurzoch pekárstva v triede a tri týždne trénuje v pekárni KingArthur.

V tejto kapitole sa budeme venovať všetkým fázam procesu pečenia - od výberu prísad až po ochladenie upečeného chleba a každá fáza je nielen dôležitá sama o sebe, ale ovplyvňuje aj všetky nasledujúce.
Na každú z jednotlivých fáz pečenia je možné napísať veľa zväzkov, je však dôležitejšie, aby čitateľ jasne pochopil a porozumel tým aspektom výroby chleba, ktoré ovplyvňujú každodenné činnosti pekára. A aj keď sa niektoré informácie môžu zdať „neprístojné“ a príliš vedecké, nezabudnite, že som pekár, nie vedec, a mojím cieľom je vysvetliť, čo je užitočné a užitočné v každodennej rutine pečenia.
Proces pečenia možno rozdeliť do dvanástich odlišných etáp. Niekedy je možné niektoré operácie, napríklad miesenie, vynechať. Niektoré kroky (napríklad zrenie alebo konečné kysnutie) sú pomerne priame, iné (napríklad miesenie a pečenie) sú veľmi náročné. Majte na pamäti, že všetky kroky pekára pri spracovaní cesta nevyhnutne ovplyvnia ďalšie fázy výroby chleba.
Admin

Fáza 1. Dávkovanie prísad

Prvou etapou je výber a dávkovanie zložiek. Na získanie produktov stabilnej kvality, jednotného tvaru a veľkosti je potrebné správne a opatrné dávkovanie. Pri dávkovaní počítame aj výťažnosť hotového produktu a presnosť dávkovania zabráni nedostatku alebo príliš veľkému množstvu produktov. Dôležitým faktorom sú tu náklady na zložky. Jediným spôsobom, ako zabezpečiť presnosť pipetovania, je skôr hmotnosť ako objem, takže spoľahlivá a presná váha je nevyhnutnosťou pre každého pekára.
Admin
Fáza 2. Miesenie

Prvá fáza miešania nemá nič spoločné so samotným miešaním - jedná sa o jednoduché určenie teploty vody na miešanie, ktorá sa počíta v závislosti od nastavenej teploty cesta (pozri časť „Výpočet nastavenej teploty cesta“). Získanie homogénnych a stabilných výrobkov si vyžaduje splnenie mnohých podmienok vrátane neustálej kontroly teploty. Lepšie je venovať niekoľko minút výpočtu teploty hnetacej vody a dostať cesto do správneho teplotného rozsahu, ako si neskôr hrýzť lakte. Po určení teploty vody môžete začať so skutočným miesením.

To, čo sa deje v miesiacom stroji alebo v miske, kde sa cesto miesi ručne, je v skutočnosti dosť ťažké opísať.Všetko sa to začína v okamihu, keď sa častice múky a voda dostanú do vzájomného kontaktu a začne sa proces miešania. Miesenie slúži niekoľkým dôležitým účelom. Najjednoduchšou z nich je rovnomerné rozdelenie všetkých prísad do cesta. Je ťažšie popísať tvorbu lepku (lepok). Spočiatku sú molekuly bielkovín v múke náhodne distribuované a môžu byť orientované ľubovoľným smerom. Pri miesení sa tieto molekuly vtiahnu do viac-menej rovných vlákien a práve toto napínanie a objednávanie lepkových nití dodáva cestu „pevnosť“. Miesenie cesta so správnym vývojom lepku umožňuje, aby sa cesto dobre roztiahlo, nepraskalo a zadržalo unášaný vzduch a oxid uhličitý generovaný tromi kvasinkami, čo zase určuje objem a farbu bochníka po opustení pece. Všetko je samozrejme o niečo komplikovanejšie. V múke v skutočnosti existujú dva typy proteínov tvoriacich lepok - glutenín a gliadín, ktorých povaha je do istej miery opačná.

Glutenín prispieva k formovaniu štruktúry cesta a jeho pružnosti alebo, inými slovami, zvyšuje jeho pevnosť v ťahu. Gliadin na druhej strane dodáva cestu pružnosť, teda schopnosť natiahnuť sa. Cesto vyžaduje oboje a je potrebné správne miesenie, aby sa súčasne vytvorila pružnosť a pevnosť. Vyváženie týchto dvoch vlastností umožňuje, aby cesto jednak odolávalo roztrhnutiu (bolo elastické), jednak sa natiahlo bez roztrhnutia (bolo roztiahnuteľné). Vyváženie týchto dvoch rôznych viskoelastických vlastností zostáva dôležitým problémom celého procesu. Ale napríklad ražná múka má veľmi málo glutenínu a viac gliadínu, a preto sú požiadavky na jej miesenie a vlastnosti ražného cesta na pečenie ražného chleba úplne iné ako na pšeničné cesto a chlieb. Metóde miesenia ražného chleba sa podrobne venujeme v kapitole 6.
Uveďme príklad. Predstavte si, že musíte získať bagety rozvaľkaním malých, asi 200 gramov, kúskov cesta na kúsky asi 60 cm dlhé a s rovnakým priemerom po celej dĺžke. Ak sú príliš tuhé (čo môže byť spôsobené nedostatočnou predbežnou úpravou po zaoblení alebo použitím príliš silnej múky s príliš veľkým premiešaním), cesto vám pri formovaní veľmi pravdepodobne odolá a pravdepodobne. vyhrám! Keď sa vám podarí dosiahnuť požadovanú dĺžku bagety, povrch obrobku sa roztrhne a nerovná, výrobok bude vyzerať, akoby urgentne potreboval lekára alebo právnika. Teraz si predstavte, že musíte formovať stovky týchto polotovarov! Druhým extrémom je, keď je cesto po vrstvení príliš pružné (z dôvodu nedostatočného miesenia slabej múky alebo príliš dlhého predbežného kysnutia). Samotné cesto zároveň nevyzerá ako samo, ako telo bez kostry, je to niečo ako „mäkkýš“! Keď je miesený, vôbec neponúka žiadny odpor, obrobky sú ploché a bez tvaru a pri pečení tak aj zostanú.

Hovoriť o molekulách bielkovín gluténu je určite užitočné, ale nikdy som nevidel pekára, ktorý držal pri miesení mikroskop. Pocity rúk pri miesení cesta a zmeny vizuálneho a hmatového vnímania by sa nikdy nemali zanedbávať. Po naložení všetkých prísad na cesto do mixéra na cesto a jeho zapnutí, múka začne hydratovať. Bez ohľadu na typ hnetacieho lopatky je veľmi dôležité, aby spočiatku bola rýchlosť otáčania nízka. V tomto štádiu je vonkajší povrch škrobových granúl zvlhčený, zložky sa zhlukujú a začína sa formovať cesto. Po zmiešaní surovín, zvyčajne 2 - 3 minúty po začiatku miesenia, vypnite stroj, aby ste cesto ochutnali dotykom (bolo by pekné ochutnať cesto - zabudli ste pridať soľ). Cesto by malo byť lepivé, „drsné“, skôr tekuté, nemá ešte pevnosť, hladkosť ani pružnosť.Ponorte ruku do cesta - rozdelilo sa voľne, takmer bez odporu. Takto by to malo byť v tejto fáze miesenia, pretože tu je pre nás dôležitá homogenita cesta (rovnomerné rozdelenie prísad), a nie jeho „pevnosť“.

Zvyčajne začínajúci pekári v tejto fáze dospejú k záveru, že cesto je príliš tekuté, a pridajú múku. To, čo sa v prvej fáze miesenia javilo ako veľmi tenké cesto, sa však čoskoro (v druhej fáze, keď sa vytvorí lepok) zmení na husté a husté cesto. Pridanie múky na začiatku dávky už zničilo veľa dávok cesta. Premenu cesta z tekutej beztvarej hmoty na husté elastické a vyvinuté cesto „pocítite“ iba počas celého procesu miesenia.

Keď sa uistíte, že je konzistencia cesta normálna, pokračuje fáza miesenia, v ktorej sa ďalej vyvíja lepok. Mixér sa zvyčajne prepne na druhú rýchlosť, pri ktorej sa lepok dobre formuje. Dotknite sa cesta rukou - dobre vymiesené cesto bude odolávať; už nabral na sile, stal sa elastickým, ale mäkkým a trochu pružným. Niektorí pekári oddelia malý kúsok cesta a natiahnu ho na čo najtenší film (niekedy sa označuje ako „test okenných tabúľ“). Je to len jeden zo spôsobov, ako zistiť tvorbu lepku, je však potrebné postupovať opatrne: ak je tento tenký film úplne priehľadný a lepok sa úplne vytvorí, cesto bude takmer určite „neusporiadané“, príliš husté. Správna tvorba lepku neznamená jeho úplnú tvorbu, a ako ďalej uvidíme, trvanie miesenia druhou rýchlosťou, a preto stupeň tvorby lepku závisí od mnohých faktorov. Ak je naším jediným cieľom získať potrebný objem cesta, môžeme sa v mixéri zastaviť na vyššej dávke droždia a maximálnej tvorbe lepku. Zároveň je maximálny objem jedna vec, ale dobrá chuť a aróma druhá a spôsoby miesenia, ktoré poskytujú maximálny objem cesta, súčasne negatívne ovplyvňujú chuť a arómu.
Pri každom otočení hnetacieho telesa sa cesto mieša a preniká do neho kyslík. Dôležitosť prieniku kyslíka je spôsobená skutočnosťou, že sa podieľa na posilnení štruktúry lepku, ale prebytok kyslíka môže mať na cesto negatívny vplyv. Príliš veľa kyslíka povedie k nadmernému premiešaniu: lepkové väzby sa začnú lámať, cesto sa stáva lesklým a lepkavým, keď sa z neho uvoľňuje vlhkosť, klesá pružnosť a celková štruktúra slabne. K nadmernej oxidácii dochádza ešte predtým, ako sa dosiahne tento extrémny bod, čo má za následok zhoršenie chuti a arómy, to znamená celkovej kvality chleba.

Čo by teda mal pekár zvážiť pri miesení cesta? Jedným extrémom je vysokorýchlostné hnetenie, ktoré maximalizuje tvorbu lepku a zreje priamo v hnetači vďaka zachytávaniu kyslíka a maximálnym strihovým silám. Cesto je čo najsilnejšie a jeho kysnutie je takmer nemožné. Aromatické zložky múky - karotenoidy, ktoré tiež dávajú nebielenej múke krémovú farbu, sa oxidujú nadmerným miešaním. To vedie k nemožnosti vývoja chuti a arómy, čo je veľmi dlhý proces. Druhým extrémom je veľmi pomalé miešanie iba pri prvej, najpomalšej rýchlosti. To isté sa pozoruje napríklad pri miesení rukami (alebo dokonca nohami, ako sa to robilo po mnoho storočí). Zároveň sa vytvára minimálne množstvo lepku a oxidačný stav zostáva minimálny. Fermentácia trvá hodiny, pretože cesto zreje, opakovane sa miesi, karotenoidy nie sú oxidované a chuť a aróma chleba je vynikajúca.Zároveň je objem bochníka relatívne malý kvôli zlému fyzickému spracovaniu cesta.

Existuje aj akýsi „zlatý stred“: cesto sa miesi v miske až do strednej fázy tvorby lepku. Postupom času sa vďaka hneteniu formuje aj fyzická štruktúra (dostatočné kvasenie). V mixéri nie sú karotenoidy príliš oxidované, podieľajú sa na tvorbe chute a arómy chleba a chlieb má dobrý objem. Vďaka tomu sa dosiahne rovnováha presného miesenia bez toho, aby sa na jednej strane zničili karotenoidy, a na druhej strane dobrá fermentácia, aby sa získala maximálna možná chuť a aróma, pružnosť a pevnosť cesta, ako aj zachovala kvalita cesta. produkt.

Niet pochýb o tom, že na získanie dobrého chleba je potrebné elastické („silné“) cesto. Existujú však alternatívne možnosti dosiahnutia úplného vývoja cesta v hnetacom stroji s nevyhnutnými následkami nadmernej oxidácie a príliš rýchleho zrenia cesta. Predĺžené kvasenie a použitie predfermentovaných polotovarov zvyšuje kyslosť cesta počas jeho zrenia v dôsledku tvorby organických kyselín. Jednou z výhod tejto zvýšenej kyslosti je vytvrdenie štruktúry cesta. Ďalším efektívnym spôsobom jeho spevnenia je miesenie cesta, ktoré má rýchly a citeľný účinok. Je veľmi dôležité pochopiť vzťah medzi stupňom miesenia, pružnosťou („pevnosťou“) a stupňom kysnutia cesta. Rovnako ako v prípade iných aspektov pečenia, aj v tomto prípade je veľmi ťažké kvantifikovať požadované parametre, pretože tieto hranice sú amorfné a flexibilné. Starostlivým sledovaním postupu miesenia a jeho výsledkov (to znamená vlastností výsledného cesta) môže pekár dobre získať praktické zručnosti a empirické porozumenie príčiny a následku.

Trvanie miešania

Pretože trvanie dávky závisí od mnohých faktorov, zvážte niektoré z nich.
Typ hnetacieho stroja... V USA sú profesionálni pekári najobľúbenejší u špirálových hnetačov, planetárnych mixérov a strojov so šikmým hnetacím telesom a pri domácom pečení prevažujú stolné mixéry, principiálne podobné ako planetové mixéry. Rôzne typy mixérov sa líšia nielen počtom otáčok za minútu pri určitých rýchlostiach - typ cesta na miesenie tiež pôsobí na cesto rôznymi spôsobmi. Mixéry so špirálovým hnetacím telieskom sú veľmi účinné a vytvárajú cesto pomerne rýchlo bez nadmernej oxidácie. Zároveň sú vďaka svojej vysokej účinnosti schopné vytvárať nadmerné miesenie cesta za krátky čas, a preto je potrebné s nimi pracovať veľmi opatrne a starostlivo sledovať dobu miesenia. Mixéry so šikmým hnetacím telom pracujú trochu pomalšie a mäkšie (keď sledujem ich prácu, vždy sa mi zdá, že stále vidím dvoch starých pekárov stojacich oproti sebe nad misou cesta a miesiacich svoje ruky ponorených v miske, aby lakte) ... Rovnako ako v špirálovom mixéri sa misa, v ktorej je ponorené naklonené hnetacie teleso, otáča spolu. ho. Pod vplyvom takéhoto spracovania sa napriek jemnému režimu do cesta vstrebáva viac kyslíka ako v špirálovitých mixéroch, takže jedným z problémov je tu možnosť nadmernej oxidácie cesta. V planetárnych miešačkách je hnetacie teleso zvisle spustené do stacionárnej nádoby. Takéto mixéry sa oprávnene považujú za univerzálne (multifunkčné), pretože na rozdiel od špirálových mixérov a mixérov na cesto so šikmým hnetacím telesom je možné v planetovom mixéri ako hnetacie telesá namontovať nielen hák, ale aj lopatku alebo metlu, takže môžete miesiť cesto na rôzne výrobky - od sušienok až po sušienky. Aj keď sú ako pekárenské mixéry úplne neúčinné, stále dokážu pripraviť cesto na skvelý chlieb.Pri práci s tvrdým mixérom je dôležité poznať jeho otáčky pri rôznych rýchlostiach. Rovnako dôležité je vypočítať koeficient trenia v tomto type zariadenia (ďalšie informácie nájdete v časti „Výpočet cieľovej teploty cesta“).
Množstvo cesta v miske. Raz som si myslel, že cesto sa formuje rýchlejšie, ak nenaplní nie polovicu, ale tri štvrtiny misy (misy), ale mýlil som sa. Čím väčšie je cesto, tým väčšia je jeho hmotnosť, čo znamená, že počas miesenia cesto rýchlejšie kysne. V skutočnosti však platí, že čím je v miske menej cesta, tým rýchlejšie dochádza k tvorbe lepku. Vezmite 70 kg hnetač. Vypracujeme dve cesto na miesenie: najskôr asi 20 kg, a potom asi 50 kg. Počas prvého miesenia cesta sa pri jednej otáčke hnetacieho telesa spracuje väčšia časť celkovej hmotnosti cesta ako pri miesení druhej. Toto umožňuje lepku rýchlejšie sa tvoriť s menším počtom cesta.
Hydratácia. Hydratácia je podiel vody v ceste v pomere k množstvu múky. Ktoré cesto sa formuje rýchlejšie - vlhšie alebo suchšie? Veľmi suché cesto (hydratácia nie viac ako 60%) nemá dostatok vlhkosti na požadovaný stupeň hydratácie múky a trvá dlhšie, kým sa vytvorí lepok. Vo veľmi vlhkých múčniciach (hydratácia nad 72%) sa tiež pomaly vytvára lepok, pretože to sťažuje vysoký obsah vlhkosti. Preto ak cesto so 66% hydratáciou vyžaduje 3 minúty miesenia pri druhej rýchlosti, potom je pre rovnaký vývoj lepku v ceste s väčšou alebo menšou hydratáciou potrebné dlhšie miesenie.
Druhy múky. Štrukturálne vlastnosti ražnej múky sú oveľa menej výrazné ako vlastnosti pšeničnej múky - je možné ju miesiť celý deň bez toho, aby sa dosiahol rovnaký vývoj lepku ako v pšeničnej múke. Požiadavky na miesenie cesta zo ražnej múky sú v skutočnosti úplne odlišné (pozri kapitolu 6). Pri miesení cesta z celozrnnej pšeničnej múky hrubšie častice múky svojimi rohmi „prerazia“ lepkový rám, čo trochu predĺži čas na miesenie cesta. Bielené múky majú svoje vlastné vlastnosti. Bielená múka s vysokým obsahom lepku vyžaduje dlhšiu dobu miesenia ako bielená múka s nižším obsahom lepku, pretože v prvom prípade sa lepok formuje dlhšie. Múka z mäkkých odrôd pšenice, napríklad z cukroviniek, zvyčajne zriedka tvorí lepok, a ak sa tak stane, potom sa nadmerným miesením rýchlo rozpadne. Napriek skutočnosti, že existujú dosť účinné spôsoby, ako zlepšiť vlastnosti pečenia slabej múky (napríklad pridaním väčšieho množstva kvasu, väčším miesením, predĺžením doby fermentácie), vždy sa odporúča starostlivo a starostlivo vybrať požadovanú múku.
Prítomnosť ďalších zložiek. Keď sa pridajú tuky (vo forme masla alebo rastlinného oleja, vajec atď.), Obalia lepkové vlákna a oddialia ich tvorbu. So zvyšovaním dávky tuku sa zvyšuje aj potrebný čas na miesenie. Preto by sa malo cesto na výrobky ako sú briošky, v ktorých je podiel masla 40 až 70% hmotnosti múky, pred pridaním masla úplne hnetené. Cukor zjemňuje štruktúru lepku a so zvyšovaním jeho dávkovania by sa mala zvyšovať aj doba miesenia. Nakoniec, keď do cesta pridávate zrná alebo vločky (vyprážané, surové alebo namočené), „prepichnú“ lepkový rámec, a preto je potrebné zvýšiť dobu miesenia.
Admin

Fáza 3. Kvasenie cesta

Ihneď po vypnutí mixéra začne kvasenie cesta. Všetok kyslík v ceste je kvasinkami využitý za niekoľko minút a fermentácia prebieha anaeróbne, to znamená bez prítomnosti kyslíka. Spravidla sa fermentačný proces začína buď prírodným kvasom z čistej kultúry, ktorá je k dispozícii pekárovi, ktorý sa pridáva do cesta počas miesenia na zahájenie fermentácie, alebo ako kvasnicové cesto (tekuté cesto, zrelé cesto na patefermentee), alebo pridaním pekárskeho droždia do cesta alebo kombináciou vyššie uvedených metód. Práve počas tohto kvasenia cesta sa vytvorí prevažná časť chuti a arómy chleba.Nie je potrebné zdôrazňovať, že v tejto fáze je zavádzanie látok, ktoré umelo urýchľujú jeho priebeh, napríklad zlepšovacie prostriedky na chlieb, suché štartovacie kultúry alebo hotové pekárske zmesi, dramaticky nepriaznivo ovplyvňuje kvalitu chleba.

Pre vývoj chuti a arómy chleba má veľký význam tvorba organických kyselín počas kvasenia cesta, ktoré sa nielen podieľajú na vzniku týchto vlastností, ale majú aj posilňujúci účinok na štruktúru cesta, čím sa aktívne podieľa na jeho formovaní. Pretože sa organické kyseliny tvoria pomerne pomaly (môže trvať niekoľko hodín, kým sa vytvorí požadovaná aróma chleba), zdá sa byť použitie cesta, ktoré zrelo mnoho hodín a už obsahuje veľké množstvo potrebných organických kyselín, skôr efektívny spôsob, ako vylepšiť chuť a arómu chleba. Ďalším výsledkom fermentácie je tvorba plynného oxidu uhličitého, vedľajšieho produktu kvasiniek. Tento plyn je prítomný v tekutej fáze cesta v rozpustenom stave a zostáva v ňom dovtedy, kým počas pečenia nestúpi teplota kúska cesta. Potom sa rozpustený oxid uhličitý zmení na plynný stav, roztiahne sa, zväčší objem obrobku v peci a odparí sa.

Fermentácia môže prebiehať v teplotnom rozmedzí od 0 do 50 ° C, ale v určitých teplotných rozsahoch nazývaných optimálne je najaktívnejšia. Pre pšeničné cesto je optimálna teplota kvasenia 24 - 26 ° C, pre raž je najmenej o 3 ° C vyššia. Aktivita kvasiniek a tvorba plynov dosahujú maximum pri teplotách mierne nad uvedenými - nad 27 ° C. Tvorba plynov však nie je v žiadnom prípade jediným účelom fermentácie a netreba zabúdať na tvorbu chutí a arómy. Spravidla sú optimálne teploty na tvorbu aromatických látok v ceste o niečo nižšie ako optimálne teploty na tvorbu plynu. U pšeničného chleba je teplota v rozmedzí 24 - 26 ° C vyrovnaná: poskytuje jednak tvorbu aromatických látok, jednak objem produktu, a nie na vzájomnú ujmu.
Admin

Fáza 4. Cvičenie

Až donedávna sa americkí pekári učili, ako sa cesto zdvíhalo, že ho raz alebo dvakrát znižujú päsťami. Napriek dôležitosti tejto operácie je len čiastočne efektívna. Na rozdiel od tohto „miesenia“ je miesenie cesta oveľa efektívnejšie a v skutočnosti predstavuje veľmi dôležitú techniku ​​pečenia, ktorá sa často podceňuje. Je to správne miesenie v správnom čase, ktoré odlišuje vysoko kvalitný chlieb od stredne kvalitného. Prečo sa to deje?

Najdôležitejšie je v prvom rade to, ako cesto rozdrviť. Posypte si pracovný stôl múkou, trochu viac, ako si myslíte, že je potrebné. Táto „prebytočná“ múka sa nedostane do cesta, pretože sa bude drobiť. Ak je na pracovnom stole menej múky, ako je potrebné, cesto sa pri miesení prilepí na stôl a povrch cesta sa „rozbije“. Netreba dodávať, že to z neho nerobí atraktívneho. Potom cesto vyložte na pracovný stôl tak, aby horná časť cesta mierne „postriekala“ na pomúčenú plochu. Teraz ho vezmite za okraj (napríklad ľavý), zdvihnite asi tretinu kúska a pevne ho vtlačte do zvyšku cesta. Roztiahnutými prstami oboch rúk cesto rozdrvte, aby z neho vyšiel plyn. Nepokúšajte sa odstrániť všetok plyn, ktorý sa vytvoril počas kvasenia, musíte z neho iba vystúpiť. Potom zdvihnite asi tretinu kúska na pravej strane a stlačte ho do stredu zvyšku cesta tak, že mierne zablokujete čiaru prvej kopy, a znova stlačte, aby ste odstránili plyn. Pred týmto časom a pred všetkými nasledujúcimi hnetacími operáciami sa uistite, či bola všetka múka zmietnutá z vrchnej časti cesta. Mali by ste sa snažiť zo všetkých síl, aby táto múka neprenikla do cesta, inak sa na upečenom bochníku objavia sivé nepečené pruhy.a stopy múky dodajú chlebu neatraktívny vzhľad a nebude chutiť o nič lepšie. Po miesení pravého okraja uchopte cesto za okraj najďalej od seba, zdvihnite asi tretinu kúska a rozdrvte ho smerom k sebe do zvyšného cesta. Poslednou operáciou takéhoto dierovania je miesiť rovnakým spôsobom tretinu cesta, ktorá je najbližšie k vám, do stredu zvyšku. Po miesení tejto štvrtej strany obráťte cesto na pracovnom stole tak, aby záhyby boli dole, rukami prechádzajte do lakťov pod cestom vľavo a vpravo, zdvihnite ho a naložte do misky na cesto. Premiestňovanie 20 - 30 kg kusov cesta týmto spôsobom je pomerne ľahké, čo sa často robí, ale ťažšie časti cesta sa samozrejme miešajú ťažšie - v takom prípade požiadajte o pomoc partnera alebo použite menej objemné nádoby na cesto.

Po miesení cesta bude jeho horný povrch rovný a hladký a na dolnom povrchu zostanú stopy („švy“) po miesení. Od prvej operácie miesenia, kým cesto nevstúpi do rúry, zostanú tieto vrchné (hladké) a spodné (s miesiacimi švami) povrchy cesta v rovnakej orientácii. Bez ohľadu na to, koľko operácií hnetenia vykonáte, horná časť cesta bude vždy horná a spodná bude spodná; táto orientácia sa zachováva pri delení a predkuhlení cesta, ako aj pri konečnom tvarovaní. Môžete si predstaviť, že cesto (podľa celkovej hmotnosti alebo už rozdelené na samostatné kúsky) má svoju vlastnú os, ako ten obrovský bochník so severným a južným pólom, na ktorom žijeme.

Správnym tréningom zaistíme tri dôležité veci. Najskôr im z cesta odstránime oxid uhličitý. Ak prebytočný plynný oxid uhličitý produkovaný kvasinkami nie je pravidelne odstraňovaný, fermentácia nebude prebiehať správne. Operácia odstraňovania oxidu uhličitého sa môže uskutočňovať pomocou tradičnej americkej metódy „miesenia“, je však menej efektívna ako miesenie. Po druhé, pri miesení vyrovnáme teplotu cesta, čo môže byť veľmi užitočné. Ak pracujete so studeným cestom v teplej miestnosti, potom sa vonkajší povrch cesta zahreje rýchlejšie ako vnútorné vrstvy a pri miesení tieto teploty vyrovnávame vtlačením vonkajšej, teplejšej vrstvy dovnútra, do chladnejšej časti. Naopak, ak pracujete s teplým cestom v chladnej miestnosti, teplota cesta sa vyrovná rovnakým spôsobom. Po tretie, správne vykonanie miesenia prispieva k spevneniu cesta, čo má preň veľký význam. Pri miesení sa lepkové nite natiahnu a usporiadajú a okamžite pocítime, ako sa cesto stáva hustejším a pevnejším.

Kedy sa zahriať
Ďalšou a najdôležitejšou otázkou pri zvažovaní tréningu je, kedy ho absolvovať? Ako sme už uviedli, na miesenie zámerne trvá menej času, ako je potrebné na úplnú tvorbu lepku, aby sa zachovali aromatické zložky v ceste a zabránilo sa nadmernej oxidácii. Toto malé „nedostatočné miesenie“ kompenzujeme správnym miesením, čím zvyšujeme pevnosť cesta. Ako často však musíte drviť cesto? Závisí to od druhu cesta, jeho požadovanej pevnosti a dĺžky kvasenia, kým sa rozdelí na kúsky cesta. Ďalej uvádzame niekoľko dôležitých úvah.

Cesto (špeciálne vyrobené z pekárskeho droždia, ktorá blúdi dlhšie ako hodinu a pol, by sa mala minimálne raz pokrčiť, minimálne kvôli odstráneniu oxidu uhličitého.
Cesto vyrobené z veľkého množstva predfermentovanej múky (viac ako 35%) sa zvyčajne ukáže ako dostatočne silná (kvôli posilňujúcim vlastnostiam kyselín tvorených v predfermentovanom polotovare), takže príliš veľké búchanie negatívne ovplyvňuje kvalitu hotového chleba. Ak sa cesto ukáže ako príliš silné, potom sa jeho roztiahnuteľnosť znižuje; s takýmto cestom je ťažké dosiahnuť úplné zvýšenie produktu v sušiarni.To priamo odporuje tvrdeniu, že pre múku a cesto sú dôležité iba bielkoviny a „sila“ - nie je pochýb o tom, že keď je cesto príliš silné, zhoršuje sa jeho roztiahnuteľnosť.
Ľahké múčne cesto je lepšie podstúpiť to viac tréningov.
Cesto s vysokou hydratáciou je tiež lepšie miesiť niekoľkokrát. Dobrou ilustráciou výhod extra hnetenia je chlieb ciabatta, ktorý je hydratovaný medzi 75% a 85% (skutočné peccarimacho dokonca dosahuje až 90% hydratáciu - ale nikdy viac). Čím viac je miesenie, tým objemnejší je hotový chlieb.
Cesto s krátkym obdobím kysnutia, napríklad pre kváskový ražný chlieb vôbec nevyžaduje miesenie, pretože je v ňom málo lepku a miesením nie je možné zlepšiť štruktúru cesta.
Cesto, ktoré má silnú povahunapríklad na pečivo, ako je challah, nevyžaduje miesenie, pretože je už dostatočne silné ihneď po miesení. Ak však kysnutie cesta trvá viac ako hodinu, je vhodné ho uskutočniť.
Admin

Fáza 5. Rozdelenie cesta

Po skončení fermentačného obdobia sa cesto rozdelí na samostatné kúsky. Existuje veľa spôsobov, ako cesto mechanicky rozdeliť - od použitia hydraulických rozdeľovačov, v dôsledku ktorých sa z cesta uvoľňuje veľa plynu, až po modernejšie rozdeľovače cesta, ktoré pracujú šetrnejším spôsobom, ale sú veľmi drahý. Mechanické delenie cesta je prirodzene oveľa rýchlejšie ako manuálne delenie. Zároveň možno tvrdiť, že „jemnosť“ ručného delenia cesta vám umožňuje získať kvalitnejší chlieb. Na vykonanie úlohy rozdelenia cesta potrebujete kovové nože, váhy a šikovné ruky. Rýchlosť tiež nemá malý význam, najmä ak sa vyžaduje rýchla príprava desiatok kusov cesta, aby sa zabránilo nadmernej oxidácii cesta. Časté posypanie pracovnej plochy a rúk múkou, ktorá ich vysuší, pomôže urýchliť proces delenia a delenie cesta je jednoduchšie a rýchlejšie. Ak sa cesto prilepí na ruky alebo váhy, zníži sa rýchlosť delenia a povrch cesta sa stane nerovným. Pri rozdelení cesta na kúsky požadovanej hmotnosti je užitočné kúsky nakrájať čo najbližšie k požadovanej veľkosti. To si bude takmer vždy vyžadovať malé úpravy - pridaním alebo odstránením malých kúskov cesta. Snažte sa však vyhnúť vzhľadu kúskov pozostávajúcich z mnohých malých kúskov cesta - jeden pevný kúsok je lepší ako kúsok mnohých malých kúskov.
Admin

Fáza 6. Predbežné zaoblenie polotovarov

Po rozdelení cesta na kúsky požadovanej hmoty sa im dostane požadovaný, čo najviac identický tvar. Toto predbežné tvarovanie „organizuje“ kúsky cesta, vďaka čomu je konečné tvarovanie jednoduchšie a ľahšie. U väčšiny druhov chleba sú kúsky cesta mierne zaoblené. Konečné tvarovanie sa vykonáva po dostatočnom usadení predliskov, pričom blízkosť predliskov k požadovanému konečnému tvaru chlebov určuje konečný čas tvarovania, čo používajú pekári. Napríklad, ak je z nejakého výrobného dôvodu potrebné vykonať konečné formovanie rýchlejšie, potom sa vo fáze predbežného zaoblenia obmedzia na pomerne ľahké spracovanie cesta. Ak medzi predbežným a konečným tvarovaním polotovarov ešte potrebujete rozdeliť, miesiť alebo vložiť do cesta ďalšie cesto, je lepšie použiť hrubšie a intenzívnejšie spracovanie, pretože cesto bude mať predtým viac času na kladenie konečné tvarovanie.

Položte vopred pripravené kúsky cesta na pomúčenú plochu alebo na drevené dosky. Kusy cesta musia byť položené postupne, v každom rade musí byť určitý počet kusov.To zjednodušuje výpočet výťažnosti cesta (vždy je jednoduchšie vynásobiť 6 kusov v rade 10 riadkami, ako počítať 60 kusov osobitne). Takéto usporiadané stohovanie kusov cesta umožňuje, aby sa konečné tvarovanie uskutočňovalo v rovnakom poradí, v akom sa uskutočňovalo predbežné tvarovanie, to znamená, že trvanie cesta pre jednotlivé kusy bude približne rovnaké.

Niektorí pekári kladú predlisky na pracovnú plochu švom smerom nadol, zatiaľ čo iní naopak švom hore. Aj keď to v skutočnosti nezáleží, stojí za to diskutovať o oboch možnostiach. Používatelia švu to robia preto, aby zlepšili rovnosť cesta, a predlisok lepšie drží tvar, keď je usadený; pretože šev na vrchu obrobku má tendenciu sa trochu „rozmazávať“. Nikdy som sa nestretol s problémami s miernym „vykrvácaním“ švu a radšej položím polotovary plochou stranou dole, pretože väčšinou musím denne pracovať so stovkami polotovarov, to znamená, že sú neustále delené a tvarované. Pred položením obrobkov je pracovná plocha stola posypaná múkou a často je jej na jednej strane obrobku menej a na druhej strane menej. Pri stohovaní so švom nahor sa počas formovania vyhýbam akejkoľvek múke zospodu do bochníka. Keď sa múka zo zásypu ukladá švom nadol, často pri konečnom tvarovaní preniká do obrobku a v hotovom výrobku zostávajú stopy múky.

Admin

Fáza 7. Spánok
Pre cesto (ale nie pre pekára!) Toto je pasívna fáza. Pekár má pred odpočinkom ešte veľa hodín tvrdej práce. Predtvarované kúsky cesta sú pokryté hustou polyetylénovou fóliou (ak sa kúrenie vykonáva v stacionárnych skriniach) alebo vinylovým filmom (ak sa kúrenie vykonáva priamo na poschodiach vozíka), jeho konce sa ohnú a zafixujú pod zodpovedajúci plech. stupeň. Ako sme už poznamenali, čas sa určuje podľa toho, aké slabé alebo silné bolo ošetrenie pred formovaním.
Admin

Fáza 8. Formovanie

Zaoblené alebo podlhovasté kúsky cesta, kusy v tvare bagety a niektoré menej bežné formy výrobkov typu fendu, ktorých povrch je prepichnutý špeciálnym zariadením, sa objavia v dôsledku konečného tvarovania výrobkov z neho kúsky trojuholníkového tvaru a všetky ich ďalšie odrody. predtvarované kúsky cesta (zvláštnosti formovania kusov špecifického tvaru sú popísané v kapitole 3). Po vytvarovaní sa polotovary ukladajú do špeciálnych košov, medzi záhyby látky na pečenie, do kovových foriem alebo na plechy. Zopakujeme ešte raz, že aby sa zabránilo vysychaniu, musia byť povrchy obrobkov zakryté. Na tento účel sú vhodné takzvané retardéry, ktoré sú finálnymi, s nastaviteľnou teplotou a vlhkosťou. Ak chýbajú, mali by ste starostlivo zvoliť miestnosť v pekárni s vhodným teplotným a vlhkostným režimom a pokrývať prázdne miesta látkou na pečenie, igelitom alebo fóliou.
Admin

Fáza 9. Konečné overenie

Konečné kysnutie je fáza medzi tvarovaním kúskov cesta a ich vložením do pece. Pretože chuť a aróma chleba je daná hlavne správnym miesením, použitím kvásku alebo cesta (ak je to potrebné), trvaním kysnutia cesta a kvalitou pečenia, je hlavnou úlohou finálneho kysnutia zabezpečiť požadovaný stupeň kysnutia cesta. Príliš veľké alebo príliš malé množstvo cesta má negatívny vplyv na vzhľad a ďalšie organoleptické vlastnosti chleba. Chlebové cesto by spravidla nemalo na začiatku pečenia stúpať o 100%. Ak človek stratí váhu o 100%, zostane mu iba nos; Rovnako tak po zvýšení objemu cesta počas kysnutia pred pečením sa chlebové cesto zrúti o 100%.Presný nárast cesta počas kysnutia je veľmi ťažké kvantifikovať, pretože v procese je potrebné brať do úvahy veľa premenných, ale približný nárast objemu cesta by mal byť 85 - 90% objemu konečného produktu. Ak neustále a starostlivo sledujete každý kúsok cesta, potom veľmi skoro oči a ruky pekára asimilujú požadovaný stupeň stúpania cesta a parametre tomu zodpovedajúce.
Admin

Fáza 10. Vrubovanie

Určité druhy pečiva, ako napríklad ciabatta, pletený chlieb, fendu (francúzsky vidiecky chlieb) a niektoré chleby do krbu, sa vkladajú do rúry bez toho, aby sa na nich kúsky cesta prerezávali. Väčšina kúskov cesta je ale pred pečením nakrájaná s ostrou čepeľou. Vďaka týmto rezom vedome oslabujeme hornú časť obrobku, čo nám umožňuje regulovať zväčšenie objemu chleba v rúre. Pri absencii rezu (rezov) je pre chlieb ťažšie zväčšiť jeho objem a kus cesta v najslabších zónach jeho povrchu môže prasknúť (ako napríklad prasknutie kolesa bicykla v mieste defektu alebo defektu gumy) , ktorá spôsobuje chyby tvaru výrobku. Pečivo z bagety sa krája tradičným spôsobom, ktorý sa prakticky nemení, zatiaľ čo ostatné predmety sa dajú krájať takmer nekonečným spôsobom, čo dáva výrobku nielen jedinečný vzhľad, ale môže slúžiť aj ako ochranná známka pre pekára alebo pekáreň.

Prirodzene neexistujú žiadne pravidlá, ako krájať kúsky cesta. V praxi sami veľmi rýchlo uvidíte, aký je vplyv rezania rôznymi spôsobmi na rôzne druhy výrobkov. Ak je kus slabý (buď z dôvodu príliš veľkého zdvihu, alebo jednoducho z dôvodu jeho povahy, napríklad ak recept obsahuje veľké množstvo ražnej múky), je lepšie urobiť malé kúsky, pretože kvôli relatívnej slabosti po stranách bochníka sú hlboké rezy pravdepodobnejšie, že chlieb sa „roztiahne na šírku“, stane sa plochejším a nezvýši sa. Na druhej strane je lepšie krájať dostatočne hlboké „silné“ polotovary s optimálnym stupňom kysnutia cesta v čase vloženia do rúry, také kúsky sa v rúre krásne rozptýlia.
Admin

Fáza 11. Pečenie

Je nepravdepodobné, že pšeničné klasy otočené k slnku a kúpané v ľahkom vánku • (navštevované tiež hmyzom infikovaným hubami a krupobitím krupobitím a mrazom) netrpezlivo čakajú, kým sa premení na bochník pšeničného chleba. . Stále sa nemôžem ubrániť pocitu, že hotový bochník chleba je dokonalým zavŕšením cesty obilia z poľa do pece. Obrovská časť ľudskej kultúry, civilizácie a histórie je votkaná do dejín obilia, po celé stáročia samotná existencia človeka takmer úplne závisela od obilia. Na pestovanie, ochranu a spracovanie obilia na jedlo sa vynaložilo toľko práce, že je veľmi ťažké si predstaviť náš život bez neho. Áno, samozrejme, existujú ryža a iné obilniny, je tu kukurica, ale pšenica prenikla do fyzických a psychologických sfér ľudského života oveľa hlbšie. Nech je to už akokoľvek, vynechajúc kultúrne a mytologické aspekty a dokonca len potrebu jedla, pečený chlieb sa získa až potom, čo pekár naloží svoje cesto do pece a podrobí ho všetkým posledným zmenám. Spravidla je v čase vloženia do rúry teplota cesta 21 - 27 ° C. Ak je cesto vložené do horúcej pece, prechádza podstatnými fyzikálnymi, biologickými a enzymatickými zmenami. Prvé viditeľné znaky možno pripísať javu, ktorý sa nazýva „vzostup v rúre“ („skok v rúre“), to znamená posledná fáza fermentácie (pozri farebnú prílohu, fotografia 7). V počiatočnej fáze pečenia prebieha intenzívne kvasenie kvasiniek sprevádzané tvorbou plynného oxidu uhličitého a etylalkoholu. Tieto plyny sa rozširujú, keď teplota cesta stúpa a cesto začne v rúre stúpať.Toto štádium netrvá dlho, pretože pri teplote asi 60 ° C kvasinky hynú. Kvasinky produkovali rovnaké plyny počas hlavnej fermentácie cesta, zostali však rozpustené v kvapalnej fáze cesta. Druhá, zreteľnejšia fáza stúpania cesta v peci je spojená so zahrievaním a expanziou týchto strhávaných plynov, čím sa výrazne zvyšuje objem chleba. V tomto počiatočnom štádiu sú enzýmy stále vysoko aktívne, najmä na povrchu cesta, kde premieňajú škrob na látky podobné cukru (dextríny), ktoré sa neskôr podieľajú na tvorbe farby. Pri teplote asi 50 ° C vo vnútri cesta zomierajú baktérie a navyše pri tejto teplote začne želatínovať škrob z ražnej múky (možné nežiaduce dôsledky sú uvedené v texte na str. 60, ktorý sa týka ražnej múky). .

Počas pečenia múkový škrob absorbuje vlhkosť, napučiava a získava lesk (počas miesenia je navlhčený iba vonkajší povrch škrobových granúl, ale neskôr vplyvom tepla v peci vlhkosť preniká do granúl). Pri teplotách 60 - 70 ° C začnú napučané škrobové granuly želatínovať a prispievajú k tvorbe drviny. Pri teplote asi 60 ° C, keď je už všetok plynný oxid uhličitý uvoľnený, sa nárast objemu chleba spomalí. V tejto dobe dosahuje aktivita amylázy svoje maximum a pri teplote asi 63 ° C sa lepok (lepok, ktorý bol mäkký a nemal tuhú štruktúru, keď sa cesto vkladalo do pece) začal napínať a zväčšovať svoju veľkosť až kým pri teplote asi 75 ° C nekončí zrážanie a nevytvára drobivú štruktúru. Keď sa zvýši vnútorná teplota cesta, aktivita enzýmov a želatinácia škrobu sa spomalia a pri teplote asi 90 ° C sa úplne zastavia.

Kôra - toto je jediná časť chleba, ktorého teplota je vyššia ako 100 ° C, pretože teplota v strúhanke zriedka dosahuje túto úroveň. Pri povrchovej teplote 100 ° C sa začína vytvárať kôra a začína sa vytvárať farba, ktorá je spôsobená reakciou tvorby melanoidínu (Maillard) - komplex chemických zmien, ktoré vedú k stmavnutiu kôry chleba resp. napríklad kúsok grilovaného mäsa. Produkty tejto reakcie sa tiež podieľajú na tvorbe arómy pečeného chleba. Reakcia tvorby melanoidínu nastáva pri zahrievaní a za prítomnosti vlhkosti, bielkovín a redukujúcich cukrov, to znamená všetkých tých látok, ktoré sú prítomné v kúsku cesta v čase vkladania cesta do pece. Pri týchto teplotách sa tvoria aldehydy a ketóny, ktoré tiež prispievajú k chuti a aróme pečeného chleba. Reakcia tvorby melanoidu končí pri teplote asi 177 ° C. Na vzniku farby a chuti chlebovej kôrky sa podieľajú aj procesy karamelizácie, ktoré prebiehajú pri teplotnom rozmedzí 150 - 200 ° C.

Strata vlhkosti v pečenom chlebe
Upečený chlieb váži vždy menej ako časť cesta, pretože odparovanie vlhkosti z cesta je medzi 10 a 20%. Na vlhkosť pečeného chleba majú vplyv rôzne faktory, a to:
hmotnosť kusa cesta: čím väčší je obrobok, tým menšie je percento strát v percentách pôvodnej hmotnosti;
tvar cesta a kôra: strúhanka: podlhovasté výrobky s väčšou kôrkou, napríklad bagety, majú vysoký pomer kôra: strúhanka a strácajú podstatne viac vlhkosti ako predvalky rovnakej hmotnosti okrúhleho alebo podlhovastého tvaru; tvarovaný chlieb stráca menej vlhkosti ako výrobky s rovnakou hmotnosťou pečené priamo na kamennom ohnisku pece;
čas pečenia: je zrejmé, že čím dlhšie pečenie trvá, tým väčšie je chudnutie, avšak úplné pečenie vám umožní získať bohatšiu chuť chleba, ktorá je často podceňovaná;
teplota: pri vyšších teplotách v rúre sa chlieb pečie rýchlejšie a celková strata hmotnosti v dôsledku odparovania je nižšia ako pri pečení kusov cesta rovnakej hmotnosti a tvaru pri nižších teplotách;
typ pece: tehlové pece na drevo, parné rúry, rotačné pece a neparné rúry na pečenie pizze majú rozdielny vplyv na odparovanie vlhkosti, aj keď teplota rúry, veľkosť a tvar kusov cesta a stupeň pečenia majú celkovo väčší vplyv na straty vlhkosti ako typ použitej rúry.
Admin

Fáza 12. Chladenie

Z technického hľadiska sa chlieb začína zatuchávať v okamihu, keď opustí rúru. V rovnakom zmysle môžeme povedať, že ľudia a všetko živé začína zomierať v okamihu svojho narodenia. Kvalita chleba je v skutočnosti najvyššia, keď ho práve vyberiete z rúry. Ak je zlý chlieb jedlý iba teplý (ak je vôbec jedlý), najlepšiu chuť a arómu dobrého chleba dosiahnete až po úplnom vychladnutí. Teplá strúhanka zostáva hustá a chuť a aróma zostávajú nevyjadrené. Niektoré pečené výrobky, napríklad ražný kváskový chlieb, dosiahnu najlepšiu kvalitu až po niekoľkých hodinách, pretože ich aróma sa musí po ochladení úplne rozvinúť a „usadiť“. Ražný a ražno-pšeničný chlieb s vysokým podielom ražnej múky vyžaduje po upečení 24 až 48 hodín starnutia, aby sa drobenka stabilizovala a plne sa rozvinula chuť a aróma. Drobok zároveň stráca svoje gumové vlastnosti, chuť a aróma zreje a plne sa formuje. Takýto chlieb vydrží čerstvý aj niekoľko dní.
yulichka2014
A ak ste cesto „vyšľahali“ dreveným pádlom (nechcem si kúpiť pekárničku), ako napríklad cesto na koláč, aký je výsledok? Alebo stačí použiť ruky (som pekár začiatočník. Robím to a to. Chlieb sa získava podľa rôznych receptov, zatiaľ čo „rôznymi spôsobmi“ (skúsenosť je zisk)).
yulichka2014
Áno, tiež používam iba ražný kvások, omladím ho celozrnným, potom vypracujem cesto. Všetko sa zdvihne, upečie, ale dojem je, že je vlhké, s kysnutosťou, hoci do cesta sa používa iba pšeničná múka (celozrnná s pekárňou). Možno som panovačný? alebo nemiešať? (cesto a cesto sú častejšie v chladničke, prídem z práce a v „boji“))
Admin

Najlepšie je cesto miesiť v kuchynskom robote, ktorý má hnetač - vynikajúce cesto sa ukáže! Sledujte tu https://mcooker-skm.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=138203.0, a ak si dáte cieľ piecť chlieb doma a v rúre, mali by ste si lámať hlavu nad mixérom cesta.

Mokrý chlieb - v tekutine veľa tekutín alebo nie pečený! Je lepšie skontrolovať pripravenosť pečenia chleba v rúre pomocou teplotnej sondy https://mcooker-skm.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=4648.0

Kyslý chlieb môže byť z nesprávneho kvásku - nezrelý alebo má veľkú časť cesta.
slnečno-elena
Admin, povedzte mi, je pravda, že akýkoľvek chlieb pečený v KhP je ako špongia? to znamená, pevné, ako v obchode, nebude to fungovať v HP? Prepáčte, ak je otázka hlúpa
Admin

Odpoveď je jednoduchá: to, čo vložíme, je to, čo dostaneme! Akýkoľvek chlieb, ktorý sa musíte naučiť piecť
slnečno-elena
Ďakujem, potom existuje nádej, že sa naučím piecť tvrdý chlieb, nemám rád „špongie“ ...
Admin
Citácia: slnečno-elena

Ďakujem, potom existuje nádej, že sa naučím piecť tvrdý chlieb, nemám rád „špongie“ ...

Áno, žiadny problém: podľa receptúry znížte množstvo tekutiny a zaobstarajte si tehlu
Nolas
Dobrý deň, správca. Povedzte mi, prosím, na fóre sú niekde režimy pečenia (sekvencie operácií: miesenie, kysnutie, atď.) S časovým rozpisom pre konkrétny druh chleba. Minimálne pre hlavné druhy - biele, ražné, francúzske, celozrnné, kysnuté. Klasicky správne. Čo by sa malo dodržiavať na začiatku zvládnutia techniky.
Admin

Takéto tipy nájdete v sekcii Základné informácie o miesení a pečení. OBSAH SEKCIE „ZÁKLADY KOLENOVANIA A PEČENIA“ Veľa informácií, treba pracovať s textom.

Môžete vidieť moje recepty, vždy veľmi podrobne popisujem recept a prístup k ceste, všetky fázy a pečenie https://mcooker-skm.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&action=profile

Otázka: Aký spôsob pečenia ste si vybrali? X / sporák alebo rúra?

Veľa informácií je aj v autorových témach o kváskovom chlebe Pšeničný kváskový chlieb
Vyberte si recept, pozrite sa na technológiu popísanú autorom a pýtajte sa.
Nolas
Admin, poďakovať. Áno, samozrejme, čítal som, na pšeničných kvasniciach je to viac-menej jasné. Pre ďalšie otázky. Na pekárničku. Jednoducho v mojich programoch, zvláštne v trvaní operácií. Musíme vypadnúť.
Admin

Musíte sa prispôsobiť akejkoľvek kachle x / a skamarátiť sa s ňou.Venujte jej veľa času, pozorujte postup, zapisujte si všetky etapy, fotografujte, potom porovnávajte výsledky a vyvodzujte závery, snažte sa porozumieť programom. Napríklad som to urobil len raz

Pozrite sa na tieto témy a začnite OBSAH SEKCIE „ZÁKLADY KOLENOVANIA A PEČENIA“ HLAVNÉ TRIEDY NA PLETENIE CESTA (KRABIČKY)

A dokáže pochopiť procesy v x / sporáku tejto témy POROZUMENIE CHLEBU V DOMÁCOM CHLEBE hlavne tema POROZUMENIE CHLIEB V DOMÁCOM CHLEBE # 6

Veľa štastia!
Nolas
Admin, tak som začal, takže kým bude všetko v poriadku, rád by som neporušil technológiu a moja pekáreň ju má :)

Všetky recepty

© Mcooker: najlepšie recepty.

Mapa stránok

Odporúčame vám prečítať si:

Výber a prevádzka pekární chleba